loading...
مهد دانش
javad بازدید : 12 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

 

حضرت علی ابن ابی طالب امیرالمؤمنین(ع)فرمودند:

 

من از تورات دوازده آیه را انتخاب و به زبان عربی ترجمه کردم و هر روز سه بار به آن می نگرم:

 

آیه ی نخست: ای فرزند آدم! تا آن هنگام که تحت قدرت و سلطنت من هستی از شکوه هیچ کس پروا مکن و بدان که قدرت و سلطنت من بر تو همیشگی و جاودان است.

 

آیه دوم: ای فرزند آدم! تا آنگاه که خزینه ی روزی من پر است،تو نگران تمام شدن و نرسیدن روزیت مباش و بدان که خزینه ی من پیوسته پر خواهد ماند.

 

آیه ی سوم: ای فرزند آدم! تا زمانی که مرا خواهی یافت به غیر از من به کسی دل مبند و بدان که هر وقت مرا جویا شوی نیکو کار و نزد خود خواهی یافت.

 

آیه ی چهارم: ای فرزند آدم! سوگند به حق خودم که تو را دوست دارم،پس به حقی که بر تو دارم سوگندت که تو نیز مرا دوست بداری.

 

آیه ی پنجم: ای فرزند آدم! تا زمانی که از صراط نگذشته ای از خشم من هیمن مباش.

 

آیه ی ششم: ای فرزند آدم! همه چیز را به خاطر تو آفریدم و تو را به خاطر عبادت خود،پس مبادا برای رسیدن به آنچه برای تو آفریده ام از آنچه تو را به خاطر آن آفریدم در گذری.

 

آیه ی هفتم: ای فرزند آدم! تو را از خاک و پس از آن از نطفه و علقه و مضغه ساختم وآفرینش تو برایم دشواری نداشت اینک میپنداری که رساندن قرص نانی مرا به رنج و مشقت می افکند؟

 

آیه ی هشتم: ای فرزند آدم! تو به خاطر خودت بر من آشفته می شوی امّا آیا هرگز به خاطر من بر خودت خشمگین و آشفته شده ای؟

 

آیه ی نهم: ای فرزند آدم! همانطور که روزی تو بر من واجب است من نیز بر تو فرایضی دارم لیکن اگر چه تو در انجام فرایض من سرپیچی کنی من از روزی رساندن به تو خودداری نخواهم کرد.

 

آیه ی دهم: ای فرزند آدم! هر کس تو را برای خودش می خواهد اما من تو را به خاطر خودت می خواهم پس از من گریزان مباش.

 

آیه ی یازدهم: ای فرزند آدم اگر به آنچه روزیت کردم راضی و خشنود باشی جان و تن خویش را در آسایش و راحتی نهاده ای و انسانی شایسته و ستوده گشته ای لیکن اگر به قسمت من رضا ندهی چنان دنیا را بر تو مسلط سازم که چنان حیوان وحشی و صحرا گردی، حیران و سر گردان شوی.   

 

آیه ی دوازدهم: ای فرزند آدم! هر گاه در برابر من به بندگی ایستادی چنان باش که بنده ای خاکسار در برابر پادشاهی شکوه مند ایستاده آنگونه که گویا مرا می بینی و اگر تو مرا نمی بینی من تو را می بینم.

و شما ای مؤمنان این آیات را امام علی(ع) روزی سه بار مرور می کردند ما بایدچند بار به آن نگاه کنیم...؟!    

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بالای سرم عکس تو را نصب نمودم یعنی که سر من به فدای قدم تو سلام دوستان مطالب این وبلاگ هر روز بروز زسانی می شود انشاء ا... با کمک خداوند و نظرات و پیشنهادات شما دوستان این وبلاگ به مراحل پیشرفت و ترقی می رسد با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 83
  • بازدید کلی : 771